Ciències naturals

A l’àrea de ciències naturals centrarem el nostre interés en les flors i la seva reproducció, amb l’objectiu principal d’aprendre els mecanismes de reproducció sexual dels vegetals superiors.

Altres objectius:

  • Identificar a les flors com als organs que permeten la reproducció dels vegetals superiors
  • Identificar quines són les principals estructures dels organs reproductors dels vegetals superiors (les flors) i aprendre per a què serveixen
  • Aprendre com es reprodueixen els vegetals amb flors: pol·linització, fecundació i dispersió de llavors
  • Distingir entre els diferents tipus de pol·linització (per animals i pel vent) i aprendre com funcionen
  • Aprendre qué són els fruits i quina és la seva funció
  • Distingir entre fruits carnosos i fruits secs
  • Conèixer els factors ambientals que es necessiten per la germinació de la llavor
  • Identificar les adaptacions dels éssers vius que participen en la reproducció
  • Identificar la relació d’interdependència (simbiosi) d’alguns animals i vegetals
  • Descobrir les avantatges i els inconvenients de cada tipus de pol·linització i dispersió de llavors
  • Aprendre exemples concrets de vegetals amb flors i les seves formes de reproducció

Activitats a realitzar:

A partir de l’activitat d’inicial els alumnes en grups de 4 investigareu les característiques de la reproducció sexual dels vegetals superiors i a partir d’aquesta informació identificareu quin és el sistema de reproducció de les 4 flors problema.

Material de treball:

  • Documentació lliurada per la professora
  • INTEF (Instituto Nacional de Tecnologias Educativas y de formación del profesorado). Recurso educativo.
  • AVERROES. Recursos educativos de la Junta de Andalucia.

 

Deixa un comentari