A l’àrea de ciències naturals centrarem el nostre interés en les flors i la seva reproducció, amb l’objectiu principal d’aprendre els mecanismes de reproducció sexual dels vegetals superiors.
Altres objectius:
- Identificar a les flors com als organs que permeten la reproducció dels vegetals superiors
- Identificar quines són les principals estructures dels organs reproductors dels vegetals superiors (les flors) i aprendre per a què serveixen
- Aprendre com es reprodueixen els vegetals amb flors: pol·linització, fecundació i dispersió de llavors
- Distingir entre els diferents tipus de pol·linització (per animals i pel vent) i aprendre com funcionen
- Aprendre qué són els fruits i quina és la seva funció
- Distingir entre fruits carnosos i fruits secs
- Conèixer els factors ambientals que es necessiten per la germinació de la llavor
- Identificar les adaptacions dels éssers vius que participen en la reproducció
- Identificar la relació d’interdependència (simbiosi) d’alguns animals i vegetals
- Descobrir les avantatges i els inconvenients de cada tipus de pol·linització i dispersió de llavors
- Aprendre exemples concrets de vegetals amb flors i les seves formes de reproducció
Activitats a realitzar:
A partir de l’activitat d’inicial els alumnes en grups de 4 investigareu les característiques de la reproducció sexual dels vegetals superiors i a partir d’aquesta informació identificareu quin és el sistema de reproducció de les 4 flors problema.
Material de treball:
- Documentació lliurada per la professora
- INTEF (Instituto Nacional de Tecnologias Educativas y de formación del profesorado). Recurso educativo.
- AVERROES. Recursos educativos de la Junta de Andalucia.